Când lucrezi de acasă, cheia succesului este crearea unui mediu care îți permite să te concentrezi asupra sarcinilor pe care le ai de îndeplinit.
Iată câteva sfaturi pentru crearea unei zone de lucru funcționale, dar productive, acasă:
1. Selectează un spațiu în funcție de nevoi
Biroul de acasă servește un scop precis, dar nu este pentru toată lumea. Ți-ar plăcea să-ți alimentezi creativitatea sau preferi un mediu mai liniștit? Găsește-ți locul cel mai potrivit în care poți lucra liniștit și într-un mod creativ.
2. Îndepărtează lucrurile din jur
Indiferent dacă lucrezi într-un birou de casă, o bucătărie sau un living, dacă există „lucruri” în jur care îți amintesc de treburile casnice, ochii vor merge acolo și vei fi distras. Ori de câte ori lucrezi de acasă, revendică o zonă liberă. Acest lucru te va ajuta să rămâi concentrat pe volumul de muncă și să nu te mai gândești la ce ai de făcut prin casă.
3. Pregătește-te pentru ziua de muncă
Mulți oameni cred că a lucra de acasă înseamnă să stai în pijamale cu televizorul care se aude pe fundal. Greșit! La fel ca într-un decor de birou, trebuie să te pregătești chiar și atunci când lucrezi de acasă. Stabilește-ți un ritual de dimineață de a te îmbrăca (fără haine de sală!). Fă-ți o ceașcă de cafea dimineața și scrie o lista de activități pentru toată ziua.
4. Așează-te într-o poziție bună
Unora le este ușor să lucreze în pat sau pe canapea. În orice caz este mult mai bine să ai unde să îți pui laptopul, un pahar cu apă și telefonul.
5. Pornește luminile chiar dacă ești acasă
Lumina naturală poate fi minunată, dar poate provoca și o strălucire pe ecranul computerului. Dacă ferestrele funcționează în beneficiul tău, și nu îți distrag atenția, atunci este perfect. Dacă nu, trage jaluzelele și pornește luminile.
6. Crează o atmosferă de birou, acasă
Unul dintre avantajele de a lucra de acasă este că ai posibilitatea de ați crea o zonă de lucru personalizată. Este vorba doar de crearea unui spațiu confortabil, dar productiv, care să se potrivească perfect stilului tău. Alege elemente care promovează un mediu calmant sau care inspiră, cum ar fi flori proaspete, lumânări sau orice îți crează o stare de bine.
7. Setează-ți programul
Indiferent dacă lucrezi de acasă, câteva zile pe săptămână sau tot timpul trebui să îți planifici programul zilnic. Stabilește o ora de pornire, perioadele de pauză și la ce oră îți vei încheia ziua. Acest lucru te va ajuta să păstrezi o evidență a volumul de muncă.
8. Când lucrezi de acasă nu uita să ieși afară
Să lucrezi de acasă poate fi dificil așa că este indicat să iei o pauză. Fie că doar mergi afară și iei o gură de aer proaspăt sau chiar faci o plimbare de zece minute, o pauză este binevenită. Aceste pauze pot fi și un înlocuitor pentru socializarea la locul de muncă.
9. Deconectează-te!
Unul dintre cele mai importante aspecte ale unei rutine sănătoase de la locul de muncă este crearea unei granițe. Deconectează-te la finalul zilei – și nu doar de pe laptop. Găsește o frază pe care să o spui la sfârșitul zilei, pentru a semnala creierului că este timpul să nu se mai gândească la muncă.