Rafturile din supermarketuri sunt pline cu sute de varietăți diferite de ceaiuri,  care promovează beneficii diferite pentru sănătate, așa că uneori să faci o alegere devine extrem de dificil.

Reclamă

Vestea bună este că nu trebuie să cumpărați nimic fantezist sau la un preț ridicol de mare pentru a vă bucura de beneficiile uimitoare ale ceaiului.

Aceste 4 ceaiuri vă vor ajută să slăbiți, mai ales că stimulează metabolismul și topesc grăsimea!

1. Ceaiul verde

Ceaiul verde conține CCK, un hormon care suprimă acea „senzație de foame”, așa că pentru a preveni consumul excesiv sau pentru a opri senzația de foame, bea o ceașcă de ceai verde înainte de masă.

Un studiu de 12 săptămâni a relevat faptul că oamenii care au combinat zilnic 4 până la 5 căni de ceai verde în combinație cu un antrenament de 25 de minute au pierdut în medie cu 2 kilograme mai mult decât cei care nu au băut ceai verde.

Pentru cei care iubesc să facă efort, 3 căni de ceai verde pe zi ajută, de asemenea, la recuperarea mai rapidă după un antrenament intens.

Mai mult, consumul de 4 până la 5 căni pe zi s-a dovedit a crește rezistența la exerciții fizice cu până la 24% (Studiul Societății Fiziologice Americane.

2. Ceaiul alb

S-a dovedit că nu numai că stimulează descompunerea grăsimilor (lipoliza), ci blochează și formarea celulelor grase (adipogeneză), potrivit unui studiu apărut în revista Nutrition and Metabolism.

Mai mult, ceaiul alb este cel mai puțin prelucrat dintre toate tipurile de ceaiuri și are cea mai mare rată de antioxidanți (de până la 3 ori mai mulți polifenoli decât ceaiul verde)

3. Ceai de lămâie

Ceaiul de lămâie este excelent dacă suferiți de balonare. Conține D-limonen, care este un antioxidant găsit în uleiul din coaja citricelor. Uleiul de lămâie are un efect diuretic și a fost folosit în Aromaterapie de sute de ani.

Un studiu recent efectuat pe animale, apărut în Jurnalul European de Farmacologie, a demonstrat că D-Limonenul are un efect terapeutic asupra tulburărilor metabolice la șoarecii cu obezitate indusă.

4. Ceaiul de mușețel

Ceaiul de mușețel este antiinflamator și, prin urmare, este cunoscut pentru proprietățile sale calmante. Ajută la inducerea somnului și reduce nivelul hormonilor de stres, iar atunci când corpul se odihnește, reduce capacitatea de a păstra grăsimea.

Acest ceai ajută, de asemenea, la protejarea împotriva ulcerațiilor stomacale și a gazelor. Mușețelul este unul dintre cele mai bune ceaiuri pentru pierderea în greutate și balonare datorită capacității sale de a relaxa tractul gastrointestinal, permițând astfel eliberarea gazelor.

Ceaiul de mușețel conține apigenină, un antioxidant care poate ajuta la reducerea inflamației și, de asemenea, reduce riscul pentru anumite tipuri de cancer.

De reținut!

Păstrați întotdeauna ceaiul într-un loc întunecat și uscat nu doar pentru a crește durata de valabilitate, ci și pentru că ingredientele active din ceaiuri sunt foarte instabile sub lumina soarelui.