Potrivit The Verge, Justin Bieber a fost de-a dreptul disperat ca single-ul său „Yummy” să devină viral pe TikTok. Iar celebrități din toată lumea de la Snoop Dogg până la Reese Witherspoon, și-au făcut conturi pe celebra aplicație.
Evident nici brandurile nu puteau rata această oportunitate de promovare. Iar mărci precum Chipotle, Nike, Skittles, Fenty Beauty, Pepsi și Universal Pictures se numără printre numeroasele companii care au fost deja ademenite de succesul TikTok.
TikTok este o platformă de socializare care permite utilizatorilor să producă și să partajeze videoclipuri creative foarte scurte de 15 până la 60 de secunde.
1. TikTok a început în China
Spre deosebire de Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, YouTube și toți ceilalți jucători mari, TikTok nu are sediul în SUA.
În 2016, TikTok a început ca un proiect numit Douyin, care este încă numele chinez al aplicației.
TikTok este încă deținut de un uriaș gigant tehnologic chinez numit Bytedance.
2. Peste 800 de milioane de utilizatori activi din întreaga lume
Conform celor mai recente date, peste 800 de milioane de oameni din întreaga lume utilizează activ TikTok. Dacă aveți impresia că TikTok este o platformă ciudată folosită doar de copii, atunci este momentul să aflați că nu este deloc așa.
Pentru comparație, Instagram are un miliard de utilizatori activi. Însă ținând cont cât de rapid crește TikTok, acest număr ar putea fi atins în curând.
3. Peste 1,5 de miliarde de descărcări în App Store și Google Play
În noiembrie 2019, Sensor Tower a raportat că TikTok a depășit deja 1,5 miliarde de descărcări în întreaga lume. Nu multe aplicații au ajuns la o asemenea performanță.
4. Cel mai valoros start-up din lume
Compania din spatele TikTok este o companie privată, numită Bytedance.
Bytedance a fost fondată în 2012 în China și este acum cel mai valoros startup din lume cu o evaluare de peste 75 de miliarde de dolari.
5. Peste 30 de milioane de utilizatori activi din S.U.A.
Întrucât aplicația a fost lansată inițial în China, de aici provin majoritatea utilizatorilor.
O mare parte a utilizatorilor TikToks provin din țări asiatice, în principal China și India.
Cu toate acestea, creșterea în afara Asiei este remarcabilă.
Numai în SUA, sunt deja peste 30 de milioane de oameni care folosesc activ TikTok, iar numărul crește într-un ritm incredibil de rapid.
6. Concentrat pe Gen Z, dar nu pentru copii
Chiar dacă TikTok deține un potențial uriaș și ar putea fi folosit de mai multe grupe de vârstă, majoritatea actuală pe platformă este încă una tânără.
Față de alte platforme sociale, TikTok are cea mai tânără bază de utilizatori. Aproape 70 la sută dintre utilizatorii de TikTok au între 16 și 24 de ani și doar 30 la sută au 25+ ani.
Deși majoritatea oamenilor ignoră TikTok din cauza demografiei, acesta este motivul pentru care ar trebui să îi acorde o atenție atât de mare.
Vă amintiți cum a început Facebook? A fost o platformă pentru studenți.La fel și Instagram.
7. Mai mult de 50 de minute pe zi
Utilizatorul mediu TikTok petrece mai mult de 50 de minute pe zi în aplicație.
Acest număr este similar cu Facebook și Instagram și indică un viitor luminos pentru aplicație.
8. 34 la sută postează activ în fiecare zi
Față de alte platforme, nivelul de activitate de pe TikTok este într-adevăr ridicat.
Aproximativ 34 la sută dintre utilizatorii publică cel puțin un videoclip pe zi.
9. Nu este la fel de fals ca Instagram
Dacă intrați pe TikTok, vă veți simțiți ca și cum sunteți în jurul oamenilor obișnuiți.
Majoritatea celor mai celebri influenceri ai TikTok sunt adolescenți care au uimit milioane de oameni din confortul dormitoarelor lor.
10. Nu este vorba doar despre sincronizarea buzelor
Majoritatea oamenilor nu înțeleg dacă TikTok este la fel ca musical.ly, care a fost o aplicație de sincronizare a buzelor. Însă între cele două există o legătură.
La sfârșitul lui 2017, Bytedance (gigantul tehnic din spatele TikTok) a achiziționat musical.ly pentru mai mult de un miliard de dolari.
După ce au făcut acest lucru, au combinat ambele aplicații și au integrat caracteristicile musical.ly în aplicația TikTok.
11. Conținut localizat
În timp ce TikTok este o aplicație globală, un factor cheie pentru creșterea popularității este conținutul localizat.
Prin concursuri, provocări și hashtag-uri locale, aplicația se concentrează pe tendințele locale, pe care utilizatorii le adoră.
12. Crearea de conținut fără efort
TikTok a simplificat de fapt crearea și distribuirea video. Față de alte platforme video, TikTok a dus crearea video la nivelul următor.
Oricine fără cunoștințe prealabile în domeniul editării video poate produce conținut extrem de interesant, fără a utiliza vreo aplicație sau program suplimentar.